Leeuwarden

Zomerzotte middag in Snakkerburen

Op zaterdagmiddag 24 september ontmoetten een aantal leden en bestuursleden elkaar op De Doarpstun in Snakkerburen. Ook voor nieuwe leden een mooie kans om kennis te maken met het bestuur en andere tuinliefhebbers te ontmoeten. Het weer was goed, gelukkig, wat betekende dat we mooi buiten konden zitten aan een gezellige tuintafel met mooie bloemstukjes. Nadat we genoten hadden van lekkere taart en koffie/thee, vertelde Theo van der Molen, voorzitter van De Doarpstun, ons over het ontstaan en de werking van deze tuin. Daarna kregen we een leuke rondleiding over dit bijzondere stukje tuin, zo vlakbij de stad Leeuwarden. Een oase van rust met groente, fruitbomen, bessen en plukbloemen! Na de rondleiding konden we nog wat napraten onder het genot van een hapje en een drankje. De lekkere hapjes waren verzorgd door Jan van Dam, bedankt Jan! Het was erg lekker allemaal. Een geslaagde middag!